blog

Een vrouw die een merk werd door trouw aan haarzelf te blijven. Gevormd door kennis, ervaring en het leven heeft zij een prachtig en krachtig merk neergezet dat lang na haar overlijden nog altijd sterk is. De basis? Sterke kern en merkwaarden, hoe je ze...

Wat voor merk wordt dat als je alles op één hoop gooit? Van Overbeke legt uit dat het er qua organisatie allemaal een stuk eenvoudiger op wordt. Voor KPN zelf, maar ook voor de klant. ‘Als die klant breedband-internet bij KPN afneemt en een mobiel...

Er zijn over #Blokker al heel wat meningen de wereld in geblazen. Retail bedrijven is niet altijd even makkelijk. De #Hema heeft ook haar 'fair' share gekregen omdat ze onverkoopbaar lijkt als gevolg van wurgcontracten met franchise nemers.* Ook #V&D krijgt nog steeds veel aandacht,...

Wanneer en hoe raak je het hart van je klant? Het AIDA model stamt uit 1925 en is misschien wel het meest gebruikte marketingmodel. Het begint met je doelgroep te laten weten dat je er bent. Vervolgens zorg je ervoor dat er een vonk overspringt. De...

Tijdens het topcollege van het @IBBD namen Prof. Dr. Willem Verbeke en Prof. Dr. Victor Lamme ons mee in het menselijk brein. De tijd van onderzoeken met de suggestieve vraagstelling : “ Als u kunt kiezen tussen deze 3 merken welke kiest u dan ?”...

“ Om je merk constant te laten groeien moet je het voeden” “Contentmarketing is voeding voor je merk. Contentmarketing is op een relevante en aantrekkelijke manier prospects en klanten de helpende hand bieden zonder direct jouw product of dienst aan te prijzen, dat is in essentie...

Is #SCRUM de nieuwe ♬dancemove♬ om energy en waarde in #MARKETING processen te blazen? Ja, dat kan. Deze van oorsprong IT methode is prima geschikt voor het activeren van projecten en het ontwikkelen van producten. SCRUM is geen afkorting, so look no further, de term komt...

Ik zou heel graag een “une mouche” een vlieg, in de boardroom van het hoofdkantoor van Intermarche Parijs willen zijn vanochtend. Zijn ze blij? Er is gevochten, er is gescholden er was bloed in de winkels en dat allemaal omdat de Musketiers van de distributie...

Laat ik beginnen met een disclaimer… immers het wemelde er van de juristen en die kan je maar beter te vriend houden. Dit stukje is op eigen initiatief en verantwoordelijkheid getikt en geeft een onderdeel van het programma weer. Het beoogt niet volledig te zijn en...

Wat nu weer, zingeving? Het moet niet gekker worden #purposefulbranding Daar zit je dan in de boardroom om uit te leggen dat er Purpose aan het merk moet worden toegevoegd. "Dat gaat zeker weer bakken met geld kosten deze campagne" bromt de CFO. Je sputtert tegen:...

Paris city of love, fashion, architecture and excitement. Can Can dancers in the Moulin Rouge elegant women with bright red lipstick and "plateaux des fruits de mer" with champagne. Magnificent architecture and rich, proud heritage seamlessly blend in with the provocative attitude of the French....

Geen zin meer in de pers. “Ambetant om steeds weer dezelfde domme vragen te beantwoorden”Het gaat nooit over ons werk” “Ik laat mijn gezicht niet meer zien en stop met het geven van interviews” Zo ongeveer is het mysterie ontstaan, dit maak ik op uit...

Geven om te geven of geven om te krijgen? Mijn gegevens staan in talloze databases geregistreerd. Iedere keer als ik een winkel betreedt, virtueel of fysiek, laat ik mijn hebben en houwen achter. Het resultaat, een nieuwsbrieven tsunami, de ene na de andere aanbieding, profiteer nu, de...

I wonder whether the Tony’s will correct me, as it should or could be? I think it works both ways. During my afternoon with the Tony Chocolonely bunch the friendly and open atmosphere encouraged us all to think different and to turn things downside up… a fertile...