Blokker snapt het , ja echt, lees verder

 

Wat vind jij van de nieuwste commercial van Blokker?

Er zijn over #Blokker al heel wat meningen de wereld in geblazen. Retail bedrijven is niet altijd even makkelijk. De #Hema heeft ook haar ‘fair’ share gekregen omdat ze onverkoopbaar lijkt als gevolg van wurgcontracten met franchise nemers.* Ook #V&D krijgt nog steeds veel aandacht, van weinig tot geen digitale actie naar uitsluitend digitale actie. “V&D maakt het u graag gemakkelijk en aantrekkelijk als u winkelt op het web” Gemak is de drijfveer en de #merkpositionering lijkt premium. Het gezwalk richting discount en luxury lijkt voorbij. Dat is maar goed ook……

Als je iedereen tevreden wilt stellen, stel je uiteindelijk teleur.

#Blokker was ook redelijk van haar padje. Het antwoord op de sterke opkomst van #Action was: “We gaan ons hoger in de markt positioneren”. We richten ons op de hippe en trendy huisvrouw die zelf nooit schoonmaakt maar wel van gadgets en status houdt. Daar huren we Jessica Parker voor in, zij staat in het sjeike Manhattan, NYC, in de keuken, en dit tot grote verbazing van haar gasten. De met recht, trotse Nederlandse huisvrouw, die zich totaal niet kan identificeren met SJP, was compleet de weg naar haar Blokker kwijt.

Een kat in het nauw maakt gekke sprongen. De familie zal ongetwijfeld met weemoed hebben teruggedacht aan de tijd dat ze gewoon naar China gingen om in te kopen, de goederen in de winkels legden en de Nederlandse huisvrouw er dolblij van werdt.

Het grote gevaar, pretendeer niet iets te zijn wat je niet bent

Kijk niet af, kopieer niet. Alle succesvolle merken hebben iets eigens, authenticiteit. Een sterk merk biedt ;

– De juiste associaties
– Lost een probleem of wens op
– Verleent aanzien
– Roept sympathie op
– Biedt herkenning
– Maakt de belofte waar

Het team rondom het merk Blokker heeft haar huiswerk grondig gedaan. Wie zijn wij, waar zijn we goed in en waarom zijn wij hier? Wie is onze klant en wat heeft hij nodig?

Blokker heeft het in huis

Blokker toont begrip voor de alledaagse ergernissen en taken in het huishouden. Blokker leeft zich in, in de persoonlijke situatie van de Nederlander, en erkent dat niet altijd alles op rolletjes loopt. Het is wel eens een “teringbende”, er is ruzie, haast en stress en zit het eten tegen het plafond. Het is nu eenmaal zo dat er “af en toe” gepoetst, geschrobd en opgeruimd moet worden maar Blokker maakt het iets makkelijker voor je. Blokker heeft het in huis om jouw thuis prettig en leefbaar te maken en te houden. Het, is een volledig assortiment, ruime keuze, goede raad en daad en een Hollandse mentaliteit, niet lullen maar poetsen! O ja en als je het een keertje niet doet, ook geen probleem. Wij begrijpen je!

Chapeau Blokker, of beter top! Terug naar de oorsprong. Huishoud artikelen voor iedere Nederlander of je nu een kei bent in het huishouden of niet. Blokker heeft zich dit keer verdiept in verschillende gezinnen en wijst niet met een bestraffend vingertje maar draagt een mogelijke oplossing aan.

Blokker zet in haar communicatie een sterke stap in de goede richting. Het vervreemden van de trouwe achterban is voorbij en de binding kan weer worden opgepakt. Wat me opvalt is dat deze belofte nog niet consistent wordt uitgedragen en dat zou wel top zijn. Het concept van de commercial kan je prachtig doortrekken, ook naar de winkelvloer. Ik hoop dat binnenkort te mogen ervaren. Het actielijstje

  • Neem afscheid van de term de nieuwste Blokker
  • Zet consequent Blokker heeft het in huis in
  • Pas deze belofte toe in de website
  • Gebruik de look & feel van de commercial in alle communicatiekanalen, ook de instore communicatie
  • Maak een 15 sec versie van de commercial voor inzet op social
  • Start met #blokkerheefthetinhuis

Want more? Brandsparkle.nl heeft het in huis

Vond je dit een fijn artikel? Delen wordt zeer op prijs gesteld

*Deze blog schreef ik op 17-10-18, op 18-10-18 werd bekend dat ‘onze’ HEMA een nieuw thuis heeft gevonden, veel succes #HEMA !