Merkbagage, de imaginaire wereld

WEG VAN DE FUNCTIE JE BENT EEN MERK

Onze wensen, dromen en aspiraties komen samen in de keuzes die we maken. Hoe zit het dan met onze ratio, het gezonde verstand? Dit komt pas achteraf als we de keuze al gemaakt hebben. Een voorbeeld, de smartphone. Waarom betalen we circa 600 Euro voor een Apple smartphone terwijl er goedkopere alternatieven met dezelfde functies zijn? We hebben er allemaal, na de koop, een rationele verklaring voor, soms te mooi om waar te zijn. Misschien willen wij een rebel zijn en succes tonen? Waarom zoeken we on-line, soms urenlang, naar de beste hotelkamer? Vertellen trots dat we het mooiste hotel in Rome hebben geboekt voor een lagere prijs dan bij booking.com. Om aan te tonen dat wij toegang tot iets bijzonders hebben? Wij houden van die imaginaire wereld en daar is niets mis mee.

Roland van Kralingen, Andy Mosmans, Marcel van Aalst en Laurens Sloot van het kersverse IBBD. Institute for Branding & Business Development namen ons mee naar het merkenland van onbegrensde mogelijkheden, visie, meerwaarde en verbinding. Het merk als integraal onderdeel, zelfs kompas van de samenleving. Met recht een Merkenmania. Treed buiten de gebaande paden en doe, is het credo, immers “Fortune is with the bold”.

 

Onze imaginaire reis eindigde in Rome, genietend in een luxe hotel geboekt via www.trvl.com mede opgericht door Jochem Wijnands. Een rebel die het simpel houdt. Zorg voor een visie, koppel dit aan een goede naam en een puik logo en los het probleem op met een sterk product.

Kortom, creëer een visie en gedraag je vooral mens- en merkwaardig! Benieuwd wat Brandsparkle nog meer in haar koffer stopt? Volgende week een nieuw reisverslag.

Dit stukje is op eigen initiatief en inzicht getikt. Het vertegenwoordigt mijn indruk van een gedeelte van het Start up Branding IBBD programma dat plaatsvond op het prachtige kasteel Groeneveld te Baarn.

Aldus, Kate Maat Brandsparkle